علائم و نشانه های حمله قلبی در خانم ها چیست؟خانم هاتوجه کنید!
نوشته شده توسط : nahal

www.fun.downloadaneh.com | علائم و نشانه های حمله قلبی در خانم ها چیست؟خانم هاتوجه کنید!

تنها چند نفر از خانم هایی که به حمله قلبی دچار می شوند از آن آگاهی دارند. هر ساله بیش از ۳۰۰ هزار زن در جهان بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست می دهند. تنها بخاطر اینکه علائم و نشانه های آن را نمی شناسند و به این بیماری آگاهی ندارند.
این نشانه ها زیاد هم سخت و پیچیده نیستند.در این مقاله چند علامت حمله قلبی را به شما معرفی میکنیم:

۱- احساس ناراحتی در قسمت بالاتنه : معمولا زمانیکه قلب کسی دچار مشکل می شود نیمه سمت چپ او احساس ناراحتی میکند. مخصوصا دست چپ؛ یکی از مهمترین علائم حمله قلبی احساس درد در دست چپ یا هر دو دست مخصوصا در ناحیه بازو است.این درد می تواند در قسمت پشت بدن کمر ، گردن و یا حتی شکم نیز احساس شود.

۲- اشکال در تنفس : اگر ورزشکار هستید و موقعی که نشسته اید یا حتی روی تخت دراز کشیده اید و می بینید که به سختی دارید نفس می کشید شاید احساس کنید دارید سکته می کنید؛ اما این اشتباه است ، بعضی اوقات بد نفس کشیدن باعث اشکال در تنفس می شود مخصوصا نفس های کوتاه کشیدن؛ اما اشکال در تنفس یکی دیگر از مهمترین علائم حمله قلبی است اما معمولا باعلائم دیگر همراه می شود.

۳- خستگی بیش از حد: احساس خستگی کردن پس از یک روز سخت کاری و پر استرس نرمال و طبیعی است اما اگر خستگی و ضعفی بیش از حد داشتید ممکن است یکی از علائم مشکل قلبی باشد.علت آن هم اینست که زمانیکه رگ های خونی که از قلب خارج می شوند نتوانند پمپاژ کرده و اکسیژن کافی به بدن برسانند بدن احساس خستگی می کند.

۴- احساس تهوع و دل آشوبگی: بخاطر اینکه بدن شما در موقع حمله قلبی در حالت اورژانسی قرار می گیرد ، عصب هایی که بدن شما را کنترل می کنند ممکن است از کار بیفتند. این مسئله موجب احساس دل آشوبگی و سرگیجه و تهوع می شود.

۵- احساس آشفتگی : احساس آشفتگی و استرس یکی از طبیعی ترین احساسات در زندگی هر شخص است ، اما زمانیکه این علامت با علامتی دیگر از حمله قلبی همراه باشد می تواند نشان دهنده حمله قلبی شود. اگر بدون هیچ دلیلی احساس آشفتگی داشتید آن را جدی بگیرید.

۶- ناتوانی در به خواب رفتن: متخصصان اظهار می کنند که ناتوانی در به خواب رفتن می تواند یکی از نشانه های زودهنگام حمله قلبی باشد.تنفس دچار مشکل شده و فرد نمی تواند بخوابد. پس اگر در نیمه شب از خواب می پرید و احساس تنگی نفس می کنید سعی کنید در اولین فرصت به یک پزشک مراجعه کنید.

۷- احساس برافروختگی: اگر پس از خوردن غذا یا یک فعالیت تند یا ورزشی احساس برافروختگی کردید حتما به یک پزشک قلب و عروق مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 710
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: